Kundeservice
Alle betaling i butikken foregår ved hjelp av Nets eller Klarna. Nets betaling skjer ved bruk av Visa eller Mastercard. Klarna sender ut faktura med 14 dagers betalingsfrist, eller du kan velge avbetaling. Beløpet blir ikke belastet før vi sender varene fra vårt lager.
Ordrebekreftelse og ekspedisjon
Kort tid etter din bestilling, vil du motta en e-post som bekreftelse. Dersom du ikke mottar denne må du ta kontakt med oss, eller logge deg inn på din side i vår nettbutikk og sjekke at din ordre er registrert (en forklaring på at e-post er borte kan være at den har blitt luket vekk av spamfilter).
Vi forsøker å sende ordre mottatt innen kl 1400 samme dag. Postens forsendelsestid varierer, men du bør påregne 1-4 dager avhengig av hvor i Norge du bor. Brings beregnede leveringstider finner du her.
Du vil se om varen er på lager på hvert enkelt produkt i nettbutikken. Her vil du også se antatt ekstra leveringstid om vi ikke har varen på lager.
Pakker sendes normalt som servicepakke. Prisen på forsendelsen vil variere ut fra hvor tung pakken din er. Du vil se en oppdatert fraktpris i kassen før du betaler. Du kan her også velge andre leveringsmåter enn servicepakke.
Vi sender pakkesporingsnummer, og kopi av kvittering (faktura) ut på e-post til deg. Dette kan du også finne ved å logge deg på din konto på vår nettbutikk. Dersom det går lang tid fra pakken er sendt fra oss til du mottar den bør du sjekke pakkesporingsnummeret på www.bring.no.
Betingelser
Priser
Alle priser er inklusive mva for kunder som er bosatt i Norge (unntatt bøker som ikke er momsbelagt). Merverdiavgiften blir trukket fra for kunder ikke bosatt i Norge, eller på Svalbard og Jan Mayen.
Betaling
Alle betaling i butikken foregår ved hjelp av Nets eller Karna.
Frakt
Vi sender alle våre forsendelser med Bring. I kassen kan du velge om du ønsker Servicepakke, Hjem på døren, A-post (om tilgjengelig) eller Bedriftspakke (ekspress). Servicpakke må hentes på ditt lokale postkontor. Fraktprisen er avhengig av vekt på det du har bestillt, frakttype og ditt postnummer. Du vil se fraktprisen når du legger varen i handlekurven. Vi sender normalt ikke varer ut av landet.
Levering
Vi forsøker å ha varene på lager slik at vi kan levere umiddelbart. Du vil se om varen er på lager på hvert enkelt produkt i nettbutikken. Her vil du også se antatt ekstra leveringstid om vi ikke har varen på lager. Hvis ordre må splittes, eller sendes forsinket, fordi varer er utsolgt avtaler vi dette med kunden. Dersom du ønsker å avbestille varene må du umiddelbart sende en melding om dette med e-post. Dersom din avbestilling kommer etter at vi har sendt pakken, må kunden betale porto for forsendelsen (frem og tilbake).
Ikke avhentede pakker
Dersom du ikke henter din pakke innen 14 dager blir den returnert til oss. Dersom dette skjer vil du bli belastet for frakt begge veier, samt et gebyr på 100,- kr. Dette for å dekke våre kostnader på behandling av forsendelsen. Du vil motta en faktura på beløpet.
Angrefrist
Ved postordrekjøp har kjøper 14 dagers angrefrist. Kjøper må dekke returporto og du vil få full refusjon på returnerte varer så sant disse er i originalemballasje, og i fullgod stand. Angrerett gjelder ikke på programvare og elektroniske kart med åpningskoder eller for POD-kart (da Print-On-Demand er en "ferskvare" og således ikke salgbar til ny kunde). Fyll ut angrerettskjema du har mottatt.
Kartbrikker vi programmerer til hver enkelt kunde (herunder alle C-Map kartbrikker) er ikke omfattet av angrefristen. Dette er en "ferskvare" spesielt programmert til hver enkelt kunde.
Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Nautisk Fritid skriftelig melding (e-post eller brev) om at du vil påberobe deg mangelen. Nautisk Fritid vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om rekalamsjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven). Alle returer må sendes som pakker, slik at varen kan spores.
Angrefristen gjelder ikke på programvare og elektroniske kart som er forseglet og/eller installeres ved hjelp av medfølgende koder, dersom foreseglingen er brutt og/eller kode er brukt.
Personopplysninger
Se vår side om personvern.
All vår kommunikasjon med kunde foregår primært med e-post. Dersom du ikke svarer på e-post, vil vi ta kontakt på det telefonnummer du har angitt i din bestilling.
Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp, og en vellykket handel!